Spanska Prov Resa

Övningen är skapad 2019-05-24 av TyrellLord04. Antal frågor: 19.

Välj frågor (19)

Vanligtvis används alla ord som finns i en övning när du förhör dig eller spelar spel. Här kan du välja om du enbart vill öva på ett urval av orden. Denna inställning påverkar både förhöret, spelen, och utskrifterna.

Alla Inga

• min familj och jag reser till Spanien för att besöka våra släktingar och en vän till min pappa som bor där mi familia y yo viajamos a los espana para vistar nuestros familiares y un amigo de mi padre que viven allí
  • vi tog ett tåg från åsa till göteborg och då gick vi in i ett flyg som anlände till madrid tomamos un tren de åsa a göteborg y despúes entramos un el vuelo que llega a madrid
  • en mycket stor flygplats un muy grande aeropuerto
  • jag kommer ihåg att jag tyckte det var tråkigt att vänta recuerdo que pensé que era aburrido que esperar
  • aldrig flugit innan nunca volado antes
  • så jag var angelägen om att komma på planet así que estaba ansioso por subir al avión
  • först och främst besökte vi min fars farbror som bor i huvudstaden katalonien en primer lugar que visitamos el tío de mi padre que viven en la capital de cataluña
  • i en storstad som heter madrid en un pueblo grande que llama madrid
  • han heter Per och hennes mans namn är Majorie se llama Per y su marido se llama Majorie
  • vi kom sent så vi gick och la oss llegamos por la noche asi que vamos a la cama
  • på morgonen köpte min mamma frukost por la mañana mi madre compró desayunoá
  • jag älskar spansk frukost me encanta el desayuna español
  • brödet, marmeladerna och naturligtvis de färska frukterna el pan, las marmeladas y si claro las frutas frescas
  • efter att vi hade frukost gick vi till stranden despues habíamos desayunado fuimos a la playa
  • för att komma dit para llegar alli
  • vi åkte buss vamos aútobus
  • vår lägenhet var nära Arc de Triomf och därifrån kan vi åka med buss nos apartamento estaba cerca Arc de Triomf y desde alli pudemos ir con aútobus
  • sedan åkte vi till mina kusiner och god mat a veces vamos a mi primos y comió buena comida
  • efter två veckor åkte vi hem despúes de dos semanas vamos a casa