Meningar

Övningen är skapad 2023-11-24 av arvidnaj. Antal frågor: 20.

Välj frågor (20)

Vanligtvis används alla ord som finns i en övning när du förhör dig eller spelar spel. Här kan du välja om du enbart vill öva på ett urval av orden. Denna inställning påverkar både förhöret, spelen, och utskrifterna.

Alla Inga

• Förra sommaren var jag i Marocko med mina kompisar. L'été dernier, j'ai été au Maroc avec mes amis.
  • Eftersom vi alla pratade lite franska, så var det ett perfekt resmål Comme nous tous parlions un peu Français. c'était une déstination splendide.
  • Agadir är ett måste, en fantastisk stad med mycket folk och många stränder som man inte får missa. Agadir est incontournable, une ville splendide avec beaucoup de gens et de plages qu'il ne faut pas rater.
  • Den 10e Juli, tog vi tåg och buss till flygplatsen i Danmark. Le dix julliet, nous sommes allés en bus et en train à l'aeroport au Danemark.
  • Tyvärr var vårt flyg försenat och jag var riktigt trött. Malheureusement, notre vol était en retard et j'étais très fatigué.
  • Vi gick igenom säkerhetskontrollen och vi gick på planet vid ett-tiden. Nous sommes allés à travers la sécurité et nous avons embarqué l'avion vers une heure.
  • Vi steg av flyget i förorten till Agadir och det var fortfarande mycket varmt. Nous avons débarqué le vol dans la banlieue d'Agadir et il faisait encore très chaud.
  • Vi tog en taxi till vandrarhemmet mitt i Agadir. Nous avons pris un taxi à l'auberge de jeunesse au plein centre d'Agadir.
  • Vårt rum var inte så rent men däremot billigt. Notre chambre n'était pas si propre mais par contre bon marché.
  • Agadir var verkligen en stad med avkoppling såväl som äventyr. Agadir était vraiment une ville avec de la détente ainsi que des aventures.
  • En dag åkte vi till Casablanca, Marockos huvudstad, där vi tillbringade en eftermiddag på stranden med den vita sanden. Un jour, nous sommes allés à Casablanca, la capitale du Maroc, où nous avons passé un après-midi sur la plage avec le sable blanc.
  • Det är enkelt, man måste ta med sig solkräm och solglasögon i båten. Jag vet, jag var alltid vid havet när jag var liten. C'est simple, il faut emmener de la crème solaire et des lunettes de soleil dans le bateau. Je sais, j'étais toujours au bord de la mer quand j'étais petit
  • På torsdagskvällen gick Charlotte ut ensam (det är inte farligt) för att hyra en motorcykel för att åka till Agadir. Jeudi-soir, Charlotte est sortie toute seule (ce n'est pas dangereux) pour louer une moto pour aller à Agadir.
  • Man får inte missa den årliga matchen i Augusti i Agadir. Det är ett evenemang som drar till sig mer än 10000 besökare, men man måste ha pengar. Alla sa att det var väldigt dyrt förra året. Il ne faut pas rater le match annuel en août à Agadir. C'est un événement qui attire plus de 10000 visiteurs, mais il faut avoir de l'argent. Tous disaient que c'était très cher l'année passée.
  • I början av vårt besök, träffade vi några Marockaner som pratade franska och engelska. Au début de notre visite, nous avons rencontré quelques Marocaines qui parlaient français et anglais.
  • Vi drack alltid ett glas med våra trevliga vänner, i en restaurang bredvid. Nous buvions toujours un verre avec nos amis sympa, dans un restaurant à côté.
  • Jag gillade också att promenera och upptäcka byar. Man måste njuta. J'aimais aussi balader et découvrir des villages. Il faut profiter.
  • En morgon glömde jag min mobil i hotellrummet, men jag hittade den på kvällen. Un matin j'ai oublié mon portable dans la chambre de l'hôtel, mais je l'ai trouvé au soir.
  • Imorgon ska jag lägga upp alla nya foton på vår blogg. Demain je mettrai toutes les nouvelles photos sur notre blog.
  • Nästa år under semestern, ska jag och min familj åka bil till Italien. Jag var där för två år sedan och besöket var fantastiskt. L'année prochaine pendant les vacanses, ma famille et moi irons en voiture en Italie. J'y ai été il y a deux ans et la visite était splendide.